Novinky

ĎAKUJEME

za ďalší skvelý ročník festivalu Hory a mesto. Celému štábu za výkon a nasadenie pred aj počas festivalu a našim blízkym rodinným príslušníkom za pochopenie a trpezlivosť; všetkým dobrovoľníkom za nezištnú pomoc a dobrú vôľu; partnerom a sponzorom festivalu za ich rôznorodú podporu; všetkým dlhoročným divákom aj diváckym nováčikom za to, že prišli, napriek slnečnému počasiu; slovenským aj...

BICYKEL OD KAKTUS BIKE VYHRALA DIVÁČKA ADRIANA

V nedeľu sme o 20:30 v kinosále 3 žrebovali divácku anketu. Hlavnú cenu - bicykel od Kaktus Bike získala diváčka Adriana, ktorá už nedeľný večer trávila doma. Neváhala však a od radosti ihneď nasadla do auta, aby si po bicykel značky SPECIALIZED prišla do Auparku. Ďakujeme Kaktus Bike a všetkým divákom, ktorí vyplnili lístky diváckej ankety.

FOTOREPORT Z 5. DŇA - NEDEĽA 26.3.

Fotografie z nedele, ktorá mala tiež riadne nabitý program. Prišli hostia Stano Glejdura, Michal Maroši, filmári zo sekcie SURF, premietali sa filmy a rozprávalo o cestovaní. Na záver sme vyhlásili výsledky filmovej súťaže a premietli víťazné filmy. A vyžrebovali sme aj výhercov diváckej ankety - bicykel Kaktus Bike putoval ešte v ten večer z Auparku na Dlhé Diely. Pozývame vás do fotogalérie...

VÝSLEDKY FILMOVEJ SÚŤAŽE HORY A MESTO 2017

V nedeľu o 20:00 sme vyhlásili výsledky filmovej súťaže. Odborná porota v zložená Jakub Zipser, Linda Jamborová, Katka Kucbelová a Peter Hapčo ocenila 9 filmov, z toho 5 slovenských. Cenu Grand Prix získal film Pavla Barabáša Sloboda pod nákladom.

FOTOREPORT ZO 4. DŇA - SOBOTA 25.3.

Niet dlhšieho a plnšieho dňa na festivale ako je sobota. Začínali sme už o 10:00 na filmovom workshope a končili sme až neskoro-neskoro, oslavou našej spoločnej práce a hromadnou fotografiou. Enviro sekcia, sekcia Tatranské chaty, sekcia Beh-Ultramaratón. Večer ohromná show Kevina a Adama, ktorá plnšia už ani nemohla byť. V cestokluboch vládla rozmanitosť a dobrá nálada. Na pódiu v Auparku sa...

FOTOREPORT Z 3. DŇA - PIATOK 24.3.

Piatok je za nami. Ines Papert a jej Riders on the Storm, odovzdávanie ocenení výstupov roka JAMESU, lietali sme nad Iránom, ferratovali po Rakúsku, cestovateľské kluby KINO SVET nás vzali na Kamčatku, do Nepálu, Indie, Tibetu, Mongolska, či na celý americký kontinent... A popritom sme boli s Kevinom a Adamom vo Vertigu. Pozrite si fotografie Vlada Kurica, ako sme sa tu na Hory a mesto počas...

FOTOREPORT Z 2. DŇA - ŠTVRTOK 23.3.

Vo štvrtok sa festival pomaly rozbiehal už od 15:00. K večeru boli všetky kinosály zaplnené a dve hlavné vypredané. V jednej hovoril Miro Peťo o skialpinizme v Iráne, v druhej Igor Koller a Vlado Porvazník o prelezení Nosa na El Cape. Cestokluby v prvý deň tiež stihli očariť. Rozliezli sme aj našu najobľúbenejšiu atrakciu - lezeckú sieť vo foyer Auparku. A to nebol ani zďaleka ten najdlhší z...

FOTOREPORT Z 1. DŇA - STREDA 22.3.

V prvý deň festivalu sme mali obe sály úspešne a beznádejne vypredané. Palo Barabáš svojou prezentáciou zožal niekoľkonásobný potlesk. Luciša Hollá bola výborná so svojimi fotkami, filmami a určite rozprávaním. Na pódiu Base Camp sme vyhlásili výsledky fotosúťaže, všetky fotogrfie si môžete pozrieť na výstave v Cinema City. Pri všetkom bol a všetko zachytil náš fotograf Vlado Kuric. Pozrite...

VÝSLEDKY FOTOSÚŤAŽE HORY A MESTO 2017

V stredu 22.3. o 17:00 sme vyhlásili výsledky tohtoročnej fotosúťaže. Fotografie hodnotila odborná porota v zložení Pavol Breier, Dodo Lietavec a Ivan Čaniga a udelila ceny v troch kategóriách. Cenu Grand Prix tento rok získala fotografia Brnčalka star trails od fotografa Mariána Kurica.
Víťazné fotografie si môžete pozrieť

SLOVENSKO NA ŠNÚRKACH

Nápad prejsť/preletieť Slovensko v štýle HIKE&FLY inšpirovaný najextrémnejším „adventure“ závodom sveta X-alps vznikol už dávnejšie v hlave Ľuboša Kravca. To, že prechod Slovenska štýlom HIKE&FLY – pešky a letom na paraglidingovom klzáku nebol jednoduchý, (najmä na prípravu, keďže treba špeciálne odľahčený výstroj nielen na lietanie, ale aj na kempovanie), si môžete prísť pozrieť...

FILMOVÝ WORKSHOP

Pozývame vás na stretnutie s filmármi Erikom Balážom, Karolom Kaliským, Braňom Molnárom, Danielom Grulom a Danielom Jablonským, ktorí budú rozprávať a premietať na tému Nakrúcanie v divočine a v prírode.
V sobotu 25.3. o 10:00, Kinosála 3.

V STREDU SA ZAČÍNA HORY A MESTO 2017

Už dnes o 17:00 vyhlásime na pódiu Base Camp v Auparku výsledky tohtoročnej fotosúťaže a predstavíme výstavu víťazných fotografií. A o 19:00 slávnostne otvoríme 18. ročník Medzinárodného festivalu horského filmu a dobrodružstva Hory a mesto. Pavol Barabáš so svojou prezentáciou Jeden svet Pavla Barabáša a 2 slovenské filmy (Obyčajní chlapci a Slovensko na šnúrkach) budú na programe v Kinosále č....

PREDPREDAJ VSTUPENIEK

Predpredaj vstupeniek na tohtoročný festival Hory a mesto sa začne vo štvrtok 16.3. o 11:00, v pokladniach Cinema City v Auparku, alebo online na www.cinemacity.sk. Viac informácií o vstupenkách a cenách na jednotlivé premietania nájdete v programovej skladačke na webe festivalu.

SPOT FESTIVALU HORY A MESTO 2017

Pozrite si náš krásny nový spot, ktorý pre nás vyrobil Martin Hasák. Niekedy je ťažké nájsť hory v meste.

PROGRAM HORY A MESTO 2017 UZAVRETÝ

Program tohtoročného festivalu Hory a mesto je spečatený. Programová skladačka je v tlači a na webstránku postupne nahadzujeme informácie o hosťoch, cestokluboch, špeciálnych sekciách, filmovej prehliadke i sprievodných podujatiach. Uvedieme vyše 50 filmov, z toho 12 slovenských, 20 cestoklubových premietaní, 11 hlavných hostí a nespočet hostí v špeciálnych sekciách. ...

FILM NESMRTEĽNÝ LES V PREMIÉRE NA HORY A MESTO 2017

Film Nesmrteľný les režiséra Erik Baláža, ktorý je druhým dielom trilógie Tajomné Karpaty, bude mať premiéru na festivale Hory a mesto. Film zachytáva les pod Kriváňom, ktorý je plný stáročných borovíc limba a v čase dozrievania limbových šišiek i plný medveďov.
Srdečne vás pozývame na premietanie a stretnutie s tvorcami v sobotu 25. marca o 16:00 v multiplexe Cinema City v...

HLAVNÍ HOSTIA HORY A MESTO 2017

Tento rok na festival Hory a mesto zavítajú dvaja ľudia z (celkovo) troch, ktorí preliezli najťažšiu cestu sveta. Jeden z nich je Kevin Jorgeson, ktorý spolu s Tommy Caldwellom na prelome rokov 2014/2015 preliezol Dawn Wall na El Capitan, bude hlavným hosťom Hory a mesto 2017! A Adam Ondra, ktorý túto cestu (zatiaľ ako jediný) zopakoval v novembri 2016, bude tiež hlavným hosťom. A spoločne v...

PF 2017

Do nového roku 2017 vám želáme veľa zdravia, šťastia a spokojnosti. A k tomu veľa dobrodružných zážitkov. Festival Hory a mesto

HORY A MESTO 2017

Naplno sme sa pustili do príprav ďalšieho už 18. ročníka festivalu Hory a mesto. Potvrdili sme termín 22. - 26. marec 2017. Nezabudnite si ho poznačiť do diárov na budúci rok a sledujte novinky na webe a Facebooku o pripravovanom programe a hosťoch.